Интервю с @bobismakeup: Най-важната тенденция си ти
Боряна Стефанова е професионален гримьор и популярен създател на бюти съдържание, чието въображението няма граници, за широката аудитория е по-позната като @bobismakeup. Поканихме Боби да бъде наш специален гост по повод една година ACTIVE BEAUTY – oнлайн списанието на dm за красота, здраве, лайфстайл, Вашият гид с разнообразна информация за един балансиран начин на живот!
Изборът ни не е случаен. Талантливата @bobismakeup винаги е интересен събеседник, когато говорим за грим и актуалните тенденции в света на красотата. В същото време тя познава ACTIVE BEAUTY от старта на списанието на 29.03.2023 г., когато на грандиозно лайфстайл събитие популярни гримьори пресъздадоха визии, вдъхновени от Холивуд, с помощта на грим продукти от обичани марки. Тогава Боби се справи блестящо с предизвикателството да сътвори грим в стил Euphoria с продукти на марката trend !t up (повече за него можете да прочетете тук).
Година по-късно Боби отново е с нас, за да си поговорим по женски и за да зарадваме многобройните ни верни читатели с новината, че заедно стартираме съвместна рубрика: В света на грима с @bobismakeup
В нея тя ще споделя с Вас повече за тенденциите в грима и новите грим продукти, налични в dm, на които си заслужава да обърнете внимание за текущия сезон.
Изборът ни не е случаен. Талантливата @bobismakeup винаги е интересен събеседник, когато говорим за грим и актуалните тенденции в света на красотата. В същото време тя познава ACTIVE BEAUTY от старта на списанието на 29.03.2023 г., когато на грандиозно лайфстайл събитие популярни гримьори пресъздадоха визии, вдъхновени от Холивуд, с помощта на грим продукти от обичани марки. Тогава Боби се справи блестящо с предизвикателството да сътвори грим в стил Euphoria с продукти на марката trend !t up (повече за него можете да прочетете тук).
Година по-късно Боби отново е с нас, за да си поговорим по женски и за да зарадваме многобройните ни верни читатели с новината, че заедно стартираме съвместна рубрика: В света на грима с @bobismakeup
В нея тя ще споделя с Вас повече за тенденциите в грима и новите грим продукти, налични в dm, на които си заслужава да обърнете внимание за текущия сезон.
Боби, разкажи ни как се зароди твоята страст към грима и как всъщност това се превърна в твоя професия и призвание?
Откакто се помня имам интерес към различни изкуства и афинитет да създавам нещо с ръцете си. Започнах да се гримирам като всяко едно момиче в тийнейджърска възраст и много бързо ми харесаха творческите възможности, които предоставя гримът като средство и като професия. Имах късмет моите родители да подкрепят интереса ми и преминах курс за професионален грим още на 16-годишна възраст. Докато навърша 18 се упражнявах върху приятели и познати и след това започнах да работя, паралелно със следването в СУ. 12 години по-късно възможността да съм част от специалните дни на своите клиенти все още ме зарежда с много положителни емоции.Кои са най-големите предизвикателства в работата ти като гримьор?
Колега фризьор ми каза преди много години – „ Най-хубавото в нашата работа е, че работим с клиенти, а най-лошото в нашата работа е, че работим с клиенти.“ Не мисля, че има по-добър начин да се опишат нашият тип професии. Човекът е предизвикателство. Всички сме толкова различни – като гримьор трябва да можеш да отговориш на очакванията на всеки клиент.По твои наблюдения кои са най-честите грешки, които допускат жените, когато се гримират?
Мисля, че има 3 неща, които важат за всички и не зависят от индивидуалните особености:- не се гримират на подходяща и равномерна светлина. В най-добрия случай трябва да сме обърнати с лице, директно към някой прозорец вкъщи или осветление, което е направено специално за гримиране.
- бързат и нямат търпение. Гримът е изключително целенасочено поставяне на светлини, сенки и цвят на правилните места. Трябва да знаеш правилата, да помислиш и тогава действаш. Когато се правят бързи и спорадични действия резултатите понякога са непоправими – в някои случаи единственият вариант е да изтриеш и да започнеш от начало.
- не променят грим рутината си с времето. С промяната във възрастта следва да настъпят и промени в текстурите, цветовете и техниките, които използваме.
Разкажи ни повече за новите тенденции в грима – кои визии и продукти са актуални? Очакваш ли някои от тях да се задържат като трендове и занапред?
В последните години има движение в посока по-естествен грим. Надявам се, че тази тенденция ще се запази, тъй като това е и предпочитаната от мен естетика, що се отнася до работата ми с клиенти. По-краткотрайните и конкретни тенденции са плод много повече на маркетинг стратегии, отколкото на необходимост. Издигането в култ на определени продукти или техники ни интересуват, ако възприемаме грима като украшение, което може да бъде сменяно, без да се взимат предвид индивидуалните ни черти и особености. Според мен гримът трябва да е съобразен на първо място с нас самите – типа кожа и нейната текстура и цвят, формата на очите, устните, веждите.
А има ли грим тенденция, която не харесваш и защо?
Всяка тенденция пасва добре да на определена група хора, така че няма такава, която да не харесвам изобщо. Не харесвам, когато се налагат като универсални и задължителни. Ето пример за няколко тенценции, които не са подходящи за всички:
- „Хайлайтър навсякъде“ - дами с тексурирана кожа е по-добре да го избягват. Отблясъкът често подчертава релефа на кожата – пъпчици, белези, фини линии.
- „Dewy Skin” - дами с мазна кожа е по-добре да не се увличат по популярните в последно време озаряващи продукти. Mазната кожа много бързо трансформира нежното озаряване в не много нежно лъщене.
- „Baking” - дами със суха кожа e по-добре да избягват матовите визии и техниките, свързани с нанасяне на голямо количество пудра върху лицето.
- „Обемни устни“ - дамите, които имат силно изразена релефна граница на устните трябва да внимават при очертаване на устните си с молив, за да избегнат ефекта на патешки устни.
- „Feathered brow” - дамите с естествено плътни вежди трябва да внимават с преподчертаването на веждите като цяло.
- „Пълно покритие“ - дамите със зряла кожа трябва да внимават с всички продукти, които изтъкват плътността на своите текстури.